tempat makan best di seoul korea

hari ni baru saya perasan yg banyak post tentang korea semuanya dalam draft form. adoi... macam mana boleh lupa. forgive my busy schedule.

alright. let's go straight to the point.
saya... jenis yg suka explore makanan setiap negara/ tempat yang saya pergi. and actually i have always wanted to try kimchi. pernah try kimchi soup kat hotel Palace of the Golden Horses. mmg superb. extremely delicious though too spicy sampai within 30 minutes perut saya memulas.

but then i said to my husband.
"Yang, i must try the authentic kimchi. in korea."
husband senyum dan berkata, "are you sure?taknaklah saya!"
"i must try." i said.

ini rupa kimchi.
seriously i just could not swallow this thingy.






kimchi noodle on the other hand, is tasty. a must try. a bit pedas for children but my little baby loves it. sorry gambar berselerakan sebab saya menaip dengan hp. ada ada aje hp ni... silap haribulan semua hilang.

okay... kalau nak ikutkan lidah saya ni... kat korea ni dua makanan ni sahaja yang saya boleh makan. rice cakes ke apa ke yg dia orang proposed kat Itaewon tu saya tak boleh makan.

this restaurant... serving grilled lamb mmg superb. YangGood restaurant. kalau nak tahu macam mana nak ke sana... sorry you have to google. ada banyak blog yg cerita pasal tempat ni. agak susah untuk ke sana. kami sebenarnya dah penat tp disebabkan curiousity tu kami redah juga. and it worths all the trip. memang sedap. kami berdua hari tu spent about rm200 after dah convert. kiranya kalau nak makan kat sini mesti bersedia dengan lbh duit.

nota : saya lebih suka jepun kerana banyak makanan yang boleh dicuba, murah dan sedap. nanti bila ada masa saya cerita pasal jepun pula





Comments

Popular Posts